mandag 4. mai 2009

Sykledag

Ja, i dag må det være sykle dag, hvertfall for SnekkerE.
Han synes det er så artig å sykle, for han har lært kunsten å sykle uten støttehjul!
Jeg hadde knapt svelget frokosten før Eugen lurte på om vi kunne ta en morgentur.
Tja, kan jo ikke si nei til sånt, det er jo deilig å komme seg ut litt.
Og helt i orden å få en utsettelse på den daglige ryddingen og vaskingen også!

En times tur, hvor ungene syklet og jeg gikk etter. Litt frisk luft i dag, ikke så alt for varmt, men solen kom etterhvert. Vi frøs hvertfall ikke når vi gikk/ syklet.

Vel hjemme ble det formiddagsmat til oss alle. Og etterpå fikk jeg vasket 4 maskiner med klær, vasket badet, ryddet kjøkkenet og laget middag.

Ved barne-tv tider tok vi likså godt en kveldstur også.
Gubben med sykkel og sykkeltilhenger med Aase Marie i, jeg på sykkel med Johannes i setet ogEugen på egen sykkel. (de minste fikk nok av sykling på morgenturen)

Det er så lenge siden jeg syklet og jeg bare måtte snike meg til å ta litt ekstra fart og ta bena av pedalene og suse bortover. Ah, akkurat som barn igjen!

Så var det kveldsmat, stell og godnatt historie.
Akkurat nå leser vi bok nr 3 i bøkene om Kaos av Anne Cath. Vestly.

Rart at noen dager får en gjort så mye uten å merke det, mens andre dager prøver og prøver man uten at det blir til noe. Godt ikke alle dager er like.
Kanskje lurt å starte dagen litt anderledes, foreksempel med en sykle tur.

I morgen får jeg ta med kameraet på tur også, blir jo så kjedelig å skrive uten bilder! Disse eggene tok jeg bilde av tidligere i våres, men vi hadde egg til tomatsuppemiddagen i dag også.