lørdag 20. juni 2009

Hagedag i dag

Været har vært merkelig i dag, sol og regn om hverandre. Mellom skybruddene var vi ute i hagen. Stiklingene fra Pelargoniaen har blitt store nok til å komme i terrakottapotter og jeg håper det er varmt nok ute for de nå.

I den lille urtehagen min har markjordbærplanten jeg kjøpte i fjor overtatt nesten all plassen.

Derfor fikk den en ny potte å bo i, så kanskje urtene får litt mer plass.

Trodde markjordbærplanter var små jeg, men har visst tatt litt feil... De andre 9 i samme pakke er ganske store de også, men ikke SÅ store.
Har allerede hatt noen modne små bær.
Ungene går å leter hver dag og finner noen innimellom. Blir ikke store innhøstingen av disse plantene, bærene er jo så små.
Neste gang jeg skal kjøpe meg jorbær, skal det være av en dessertbær type!

Tror det er oregano denne grønne her, husker ikke navnet på alle urtene jeg. Bør jo kjenne igjen oregano da, men den lukter liksom ikke oregano også er bladene så lyse.
Men den er diger den også og full av små knupper. Kommer vel noen blomster på den snart, jeg minnes det var noen små lyse blomster på den i fjor.


Rosa sådde noen reddiker tidligere i våres og denne her var blitt alt for stor! De andre som ble sådd samtidig spiste vi opp for et par uker siden, men denne ble glemt igjen.
Den har fått en liten mer normal størrelse i enden av den store.
SnekkerE spiste opp mesteparten på ostebrødskiva si.
På Plantasjen i går fant jeg endelig en pose med Agurkurt frø, det har jeg letet lenge etter. Rakk ikke å så dem i dag, må prøve å gjøre det i morgen, så de rekker å blomstre i år!