mandag 15. februar 2010

En forsinket gratulasjon

...til alle på morsdag, valentines dag og fastelaven.

Fredag baket vi boller. Det ble "feberboller" ettersom jeg hadde feber den dagen. Så lenge de basillene skal sitte i denne gangen, en hel uke!
Derfor måtte jeg bli hjemme mens ungene, mannen, svigers, pappa med kone og datter, brodern og resten av verden var på festningen og aket.
Jeg brukte tiden på å sitte helt stille og strikket et par sokker til Aase Marie. Skal ta bilde av de i morgen.

Den blanke sølvdingsen på bildet er en etterlengtet og sårt tiltrengt stekepanne jeg fikk til morsdagen. Jamie-panna og jeg har allerede stekt mat sammen to ganger, kjøtt på lørdag (ja, jeg fikk gaven litt før og ja, vi er sultne selv om jeg er syk....) og fisk i dag.
Den var veldig flink til å steke og ingenting satte seg fast!

Fant ut hvorfor det er så dårlig med fugler hos oss også... Her er Pelle på plass på fuglebrettet...

Forresten er jeg ferdig med voksejakka jeg har holdt på med, den mangler bare knapper.
Den ble passe stor, så frøknen her kaller det kåpe.
Skal ta bilde av den også, sånn etterhvert når jeg har fått i noen knapper...