fredag 5. februar 2010

Herlige fredag med hjemmelaget pizza

Siste skoledag denne uken og Eugen fikk være hjemme. Huff, for en hoste han har fått!

Litt småslapp og guffen, på sofaen halve dagen og noen runder med pc-spill, men han er skjelden syk så lenge så han er nok bedre i morgen.

Etter en sånn dag, hva er vel bedre enn noe som smaker litt til middag?

Av denne deigen ble det to runde pizzaer. En med bare tomatsaus, pølse og ost som er ungenes favoritt og en med kjøttsaus og masse rødløk og paprika som mamma og pappa vil ha.'

Rakk ikke å ta bilde av mer enn deigen og begge pizzaene er spist opp...

I tillegg har vi laget muffins og kost oss med dem sammen med bestemor og bestefar som stakk innom til fredagskaffe i kveld.
Huset er nyryddet og gulvene rene til helgen og nå skal kvelden nytes.
På pinnene nå har jeg lagt opp til en voksejakke etter oppskrift fra Nøstebarn.
Jeg har ikke Nøstebarn garn, strikker med Rubin fra Sparkjøp som jeg har noen rester av. Det blir hvertfall to forskjellige farger tror jeg, for jeg har ikke nok av en farge.

Så det blir nok voksejakke alla den til Bea, hun har også flere farger og annet garn enn originaloppskriften.

Ha en god helg!