tirsdag 2. februar 2010

Øvelse (med symaskin) gjør mester


For tiden går jeg rundt med en del planer om hvordan jeg skal innrede i utestua vår.
Vi ble ferdige med utestua i høst og har ennå ikke innredet.
Derfor må jeg øve litt på symaskinen, sånn at jeg kan sy fine puter av stoff som skal komme i posten om noen dager.
I dag var det pølle-puta i sofaen som fikk nytt trekk.
Det ble prøving og feiling om igjen og om igjen, ingen kanter traff hverandre og endene ble litt rare.
Men jeg fikk sydd i glidelås, som forøvrig er for kort. Kanskje jeg skifter den ut når jeg får tak i en lengre.
Brukte stoffrester jeg fant i kurven, litt er fra sybutikken her i byen og noe fra Panduro.
Jeg må nok øve litt til før jeg blir mester!
At fasongen på puta er rar er hvertfall ikke syersken sin skyld, det er mannen i huset som har denne puta bak ryggen hver eneste kveld, så den er blitt flat...
Kanskje en idé å bytte den ut?