fredag 19. mars 2010

Fredagsbakst og fuglekasse

Denne uka har jeg ikke gjort noen ting... hvertfall ikke stort som kan være til inspirasjon.
Men jeg har laget kaffemat, til mamma som skal være barnevakt for oss lørdagkvelden. Jeg vet jo hvor glad hun er i noe til kaffen sin og hun spør somregel: "har du no' søtt?"
Så ja mamma, du skal få noe søtt, både kanelsnurrer, marmorkake og bolle!

Eneste kreative jeg har gjort denne uka er å lage en fuglekasse. Feil å si at jeg gjorde det også, det var ungene som jobbet mest.
bilde av ferdig resultat kommer når malingen er tørket og kassen hengt opp.
Å ta vare på småfuglene våre er kjempeviktig!
De gjør en flott innsats i hagene, skogen og nærmiljøet vårt, det skulle bare mangle om vi ikke hjalp dem litt med bolig! Selv i vår lille hage, nesten midt i byen finner vi vel et sted å henge den opp.

Jeg anbefaller alle å gjøre det samme.
Når en 5-åring og en 3-åring klarte jobben (med litt måle og malehjelp) klarer alle det. Fuglene bryr seg lite om at det kanskje er litt skakt!

En side med enkel beskrivelse fant jeg på Miljølære.no.
En inspirerende side om fuglekasse, som også henviser til samme beskrivelse, Moseplassen.

Ha en god helg, vær glad i hverandre og tingene rundt deg!
Nyt de små tingene, de som gjør deg glad også lar vi være å tenke på dumme ting, for sånt har vi ikke tid til!