fredag 9. april 2010

Endelig vår


No livnar det i lundar, no lauvast det i lid,
den heile skapning stundar no fram til sumars tid.

Det er vel fagre stunder når våren kjem her nord,
og atter som eit under nytt liv av daude gror.



Hyssssj... hvis vi er helt stille, kan vi sikkert høre det gro.
Tenk på all den kraften som skal til, når allting begynner å spire igjen. Disse plantene har ligget under flere meter snø og overlevd tele like dyp som jeg er lang. Helt utrolig! "nytt liv fra daude gror" er jammen beskrivende.


Her har gressløken begynt å komme opp også, nå gleder vi oss til eggerøre med frisk gressløk i.
Ungene har allerede prøvesmakt, da kommer de inn med skikkelig gressløkånde!

Det er meldt flott vær over store deler av Norge denne helgen,
håper dere alle får tatt dere en tur ut å se på hva våren jobber med.

- I dag skinner sola.
- Aase Marie har vært på kontroll hos helsesøster (skolestart til høsten) hun ble målt og veiet og fått godkjent-stempel. Helt skoleklar er hun og vi fikk masse skryt av både språkferdigheter og tegning og skriving.
- I dag har jeg endelig klippet håret. Drop-in timer er veldig kjekt. Vårsveisen er på plass, kort-kort med rufs er det jeg liker best.
- I dag har jeg hengt opp klær til tørk ute.
- I dag hadde jeg tenkt til å vaske gulvene, men... støvsugeren tok det meste og bøtta med grønnsåpevann står urørt, men den lukter godt.

Ha en flott helg!