tirsdag 20. april 2010

Nesten i mål, må bare rette opp noe som ble feil

Tidelig på morgenen i dag ville Johannes prøve den nye genseren sin.

På bildet er den fortsatt ikke skyllet eller presset, men han var veldig spent på genseren.

Fant fort ut at den passer, men det ble noe veldig rart med halsen...
Den har jeg i kveld rekket opp og holder på å strikke ny halskant.

Vet ikke hva som skjedde, ble litt rar felling til hals, sikkert derfor hele halsen ble rar.

Uansett er vi veldig fornøyd med fargene. Johannes er glad i grønt.

Dette er vel den andre genseren med mønster jeg har strikket og jeg er ganske fornøyd. Bortsett fra det med halsen da...
Men det ordner seg nok. Hva er det pappa alltid sier igjen, jo: "Du er ikke mester før du kan jukse uten at det synes"

Har forresten hatt besøk av pappa i dag. Han kom med en gammel høvelbenk til oss. Den fikk plass i vedskjulet, også kaldt verkstedet til Snekker-Eugen.
Det er en gammel høvelbenk som en gang har stått på en skole. Altså har den passe høyde for ungene å jobbe med.



Mens jeg ventet på at pappa skulle komme, satte jeg meg ned med kameraet for å forsøke å ta bilde av blåmeisen som har flydd inn og ut av fuglekassa vår.
Men den ville ikke vise seg den stunden jeg satt der, i steden så kom denne:

Litt redd og skeptisk. Her er den bare 10 skritt fra meg, den sto stille i noen sekunder før den sprang gjennom gården vår og opp fjellskråningen bak naboen.
Like greit, slekta hans var jo her å spiste opp både krokusen og tulipanene mine, så her er det tomt!