mandag 3. mai 2010

Calorimetry


En Calorimetry har jeg hatt lyst til å lage siden jeg så den for første gang for omtrent et år siden, men av en eller annen grunn så har det ikke blitt noe av.
Men på fredag blogget Meretes Monstermønster om Småfrøkengave og minnet meg på dette pannebåndet igjen. Brukte mønsteret Merete linket til som er gratis på Ravlery.

Jeg brukte noe Babyull-rester på pinne 2,5 og fulgte maskeantallet på mønsteret. Glemte å veie, men jeg tipper jeg kan lage hvertfall en Calorimetry til av nøstet, som dessuten var brukt litt fra før.

Den passer bra, men kunne kanskje vært noe strammere, for ribben vider seg ut i bruk. Aase Marie er hvertfall fornøyd, for Calorimetryen har vært på  hodet siden lørdag morgen... Sånt er veldig hyggelig for strikke-mammaer!

Den lukkes bak med en grønn marihøneknapp, men det kommer ikke frem på bildet.
Skulle ønske meg en fin oppskrift på pannebånd til gutta også!

Ellers holder jeg på med et annet resteprosjekt, skulle liksom bli en stripete vest, men ender opp i størrelse telt, så den har jeg tenkt å rekke opp å starte på nytt...

En annen hyggelig ting er at jeg har solgt mitt første Epla-produkt, pakken sendt og betaling mottatt, håper mottaker blir fornøyd! Det er jo litt skummelt første gangen!