onsdag 5. mai 2010

Pannebånd som skulle vært til gutt...

Jeg synes at Calorimetryen jeg strikket til Aase Marie var så kjekk at jeg ville strikke pannebånd til gutta også.

Det gjorde jeg, i går kveld og som alltid legger jeg resultatet på kjøkkenbordet så ungene får sett på morgenen.

Aase Marie var veldig opptatt av at gutta skulle se og prøve, men Eugen stod med det i hånda og sa:
"Jeg bruker det hjemme jeg mamma, så de ikke ler av meg på skolen..."

Greit, pannebånd var ikke tingen for en 1.klassing skjønner jeg. Sånt blir man ledd av.
Trodde det måtte være deilig å slippe å ha på lua hele tiden jeg.
Johannes kastet bare et blikk på pannebåndet og forholdt seg ellers taus.

Derfor poserer jeg selv da, kan vel alltids bruke det selv så slipper jeg den store lua på hodet hver dag!
Heldigvis liker jeg blått og heldigvis er jeg ikke stort større rundt hodet enn en liten unge.
Og den som ler av meg kan gjerne bare le altså, jeg hater å fryse på ørene!

Så var det de kalde fakta:
Oppskriften: 96 masker, 3 rader rille først 2 rett, 2 vrang, 3 riller tilslutt.
Pinner: 3
Garn: Silja strømpegarn, 2o gram