tirsdag 11. mai 2010

Tiden går...

Tiden flyr avgårde om dagen!
Det er 17.mai forberedelser blant annet. Alle klær er funnet frem, skjortene vasket og klare til en runde med strykejernet.
Svigermor kom innom med festdrakt til Aase Marie i dag, hun hadde allerede funnet frem en annen kjole, men festdrakt blir mye finere (og varmere)
I morgen skal vi ut å finne sko som passer til. Eugen trenger også sko, mens Johannes passer de Eugen hadde i fjor.
Kjekt med arving, minst 3 gutter som har brukt de skoene. Bruker jo pensko nesten bare til 17.mai....
Flaggene funnet frem, må bare strykes.

Så må vi kjøpe pølser og is, det hører med til 17.mai!

Ellers har det blitt endel rydding, på steder som ikke syns for almenheten. Sånn som i boden.
Rosene er klippet og plenen raket. Plenen er forøvrig full av leker igjen, så vi må nok ta en liten ryddings en gang til før den store dagen.

Har brukt symaskinen i det siste også.
Mest til lapping av slitne bukseknær, i håp om at de holder en stund til.
Fikset litt på noen vinterbukser som var slitt nederst på bena, de skal sendes til nabojenta som arver klærne herfra.
Laget knappehull og sydd i knapper på skjorta til Eugen og sånne småting for det meste.
Har et par punger klare her også, men de har jeg ikke tatt bilde av ennå.

På kvelden strikker jeg votter, tenker på neste års vinter. Den kommer jo igjen og da fryser vi på hendene igjen.
Er snart ferdig med en, strikket tommelen i går, men den ble merkelig stor. Får plass til en hel kjøttpølse inni der!
Den må jeg ta opp og strikke på mindre pinner, resten av votten er i passelig damestørrelse.

Jeg har fortsatt på meg bode votter og lue på morgenen når jeg følger Eugen til skolen, det er da ikke sommer ennå!