onsdag 19. mai 2010

Votter, må jo forberede vinteren!


Det blir sikkert vinter igjen, selv om det forhåpentligvis er lenge til!

Disse vottene er strikket etter mønster fra boken Selbuvotten av Terri Shea. Det er mange som mener at dette ikke er Selbuvotter, for meg spiller det ingen rolle så lenge mønsteret er fint.

Jeg har brukt pinner nr 3 og Silja strømpegarn (litt mer slitesterkt var tanken min)
Det er ikke så mye garn som skal til. Fra før har jeg strikket et pannebånd av samme nøste og enda er det mer igjen. Vottene veier tilsammen 65 gram.

Med det samme jeg snakker om turkist... Inne på Judith sin strikkeblogg fant jeg en fargelek, Strikk i farger.

Jeg er ikke med inne på Flickr selv, men kanskje du har lyst? Her finner du Strikk i farger gruppen. Akkurat nå er det nettopp turkist som gjelder.

Forøvrig ligger vottene tilsalgs inne på den lille butikken min på Epla.