tirsdag 15. juni 2010

Ferdig med Bestefar

Det tar sin tid... men nå er Bestefarstrøya ferdig.
Mangler knapper og må feste en tråd, men det er ferdig nok i mine øyne i disse ute-tider.
Tror det ble et eller annet rart også, tror kannskje knappestolpen ble litt skakk, må ha telt feil der jeg satt omtåka av oljemaling-os etter dagens maleøkt.
Skal prøve den på Johannes først, det kan jo hende det ikke er så gale *håper*

Ellers har jeg malt soveromsvinduet vårt. Det er ikke gjort i en håndvending det heller, vi har sånne gamledagse kobla vinduer, så det er utside, inn side og mellom. Utsiden malte jeg i fjor, så det slipper jeg kanskje i år. (Mulig jeg må ha på noe ny kitt her og der, ender vel med at jeg maler dem igjen.)

Også vasket jeg vinduene og gardinene ble vasket, strøket og hengt opp igjen. Sengen fikk nytt sengetøy og gubben får dusje-tvang i kveld. Ikke snakk om at jeg skal ha en møkkete gubbe i så fin ren seng!

Det er 3 vinduer til i kjelleren som er nymalte også. Blir ikke arbeidsledig med hus og hage!

Litt turbilder fra forrige uke. Rød Herregård her i Halden om noen lurer.
Veldig flott parkanlegg der og mange blomster!