torsdag 2. september 2010

Knappene på plass


Det tar tid å få på knapper, denne jakka har vel vært ferdig siden i sommer...
Har tenkt litt på å strikke lommer til den, men det er ikke sikkert at det blir noe av.

De artige Mikke Mus knappene, fant jeg (og kjøpte jeg) på bloggen Garnhimmelen.

Noe nytt har jeg også lært ved å strikke denne jakken, tidligere blogginnlegg om denne er,  "Så lurt" (innlegg om å hekle og klippe opp åpninger) og "om å klippe i et strikketøy"

Utgangspunktet for jakken er oppskriften til Kragejakken fra Nøstebarn, men jeg har strikket rundt og uten krage.
Garnet jeg har brukt er Rubin garn og pinne nr 3 og 3,5.
Her er Ravlery-lenke, for alle dere som er innom der...

Det nederste bildet er vår kjære Fredriksten Festning som bader i morgentåken. Tok bildet når jeg gikk hjemover etter å ha fulgt ungene på skolen, sånn i 8:30 tiden. Et høst-tegn det at tåken kommer.

God helg!