torsdag 16. september 2010

Middagen er servert!

I den lille hagen vår har vi en squash plante, denne ene planten har gitt oss en hel haug med squash.
Med min dårlige fantasi er det bare ratatouille jeg kommer på å lage av alt sammen og det har vi hatt flere ganger i sommer.
Her om dagen fant vi enda en squash på planten og i dag laget jeg ratatouille igjen.
Tok samtidig opp laksefilet av fryseren, men ante ikke hvordan jeg skulle få laksen til å passe sammen med ratatouillen eller om det passet til hverandre i det hele tatt.
Da er det greit at noen har gjort forsøk før meg og gir fra seg oppskrifter på sine supre matblogger!


Trines Mektige Matblogg fant jeg en oppskrift som passet akkurat til de ingrediensene jeg hadde valgt i dag! Og med super forklaring på tilbredning av laksen ble middagen helt topp!
2 av 3 unger spiste fisken sin, den ene er så kresen at det ikke er mulig å få inn noe som helst, tror han er enda værre enn jeg var da jeg var liten og jeg var ille....
Men jeg spiste fisken min i dag og det var ganske allright og jeg som ikke liker fisk egentlig.  :P


Mens fisken koste seg i ovnen, tittet jeg litt mer på denne matbloggen og jammen har hun laget mye godt!
Jeg ble sittende å lese innlegget om Matvalg -vet du hva du spiser?
Huff, vi putter i oss så mangt vi ikke helt er klar over. Noe har vi ikke en gang kontroll over, men det er en tankevekker. Les innlegget hennes og få deg en tankevekker du også!

God middag!