onsdag 1. september 2010

Monsterbukse


Endelig fikk jeg tatt bilde. Det ble skurrete og dårlig sånn på morgenkvisten, men monsteret smiler og blunker, glad og fornøyd for å få være med på skolen i dag.

Litt tidelig å starte med ullbukse kanskje, men Aase Marie ville gjerne bruke den og da kan jeg jo ikke nekte.
Koselig at hun vil gå med klærne jeg lager.

Dette er en monsterbukse, strikket nedenfra og opp, mønster etter eget hode, men med inspirasjon fra alle dere andre som har laget monster på rompa.

Maskesting og jeg fungerer dårlig sammen, så øynne ble heklet og sydd fast tilslutt...

Garn: Silja strømpegarn (passer til det meste...)
Pinner: 3
Kort fortalt: Jeg la opp 48 masker nederst på hvert ben, økte 2 masker hver 4. omgang (ved hvert fargeskift) frem til omtrent knehøyde. Da økte jeg hver 12. omgang. Satt igjen med omtrent 180 masker som ble satt på rundpinne, felte 2 masker forran og bak 8-10 ganger, noen runder til, så monstermunnen, så enda noen runder før ribbestrikk 2 rett/ 2 vrang og en hullrad til strikk.

Trenger du en ordentlig oppskrift på monsterbukser finner du en flott oppskrift på duBedåre sine sider. Den er strikket ovenfra og ned og hun har laget så mange forskjellige og artige varianter.