fredag 8. oktober 2010

Høstferie

Høstferien er godt i gang og snart over for noen av oss, mens andre har ferie til uka.
Vi tilbragte 4 dager i Vrådal, på en koselig hytte. Det var regn og tåke det meste av tiden, men vi hadde en hyggelig tur alikevell.
Vi så hundrevis av små og store fosser og flotte høstfarger, fra grønt til gult og til lilla lyng og noen
 rødt.
Vi var på omvisning på Åmdals Verk gruver, det var spennende for store og små! Du kan lese mer om Åmdals Verk gruver på Vest-Telemark museum sine sider.
Også er det Heddal Stavkirke da, den kjørte vi forbi på vei hjem. Vi stoppet og spiste maten vår på parkeringsplassen, men vi holdt på å regne bort så det ble bare et lite bilde før vi dro videre.




Fortiden har jeg flere strikkeprosjekter på en gang, sånt er jeg ikke vant til. Jeg pleier alltid å strikke ferdig en ting om gangen, men sånn ble det ikke nå.
Jeg rakk bare å strikke en sokk på ferien vår, det ble mest tid til vri-åtter og yatzy...
De lilla og grå sokkene blir strikket i Arwetta garn, som jeg bestilte fra 123knit. Super mykt garn som jeg gleder meg til å ta på føttene mine!
De andre fargerike sokkene er Silja Sokkegarn.


Den blå genseren, med litt grønt på har Aase Marie bestilt. Hun er vist plutselig ferdig med at alt skal være rosa. Når skjedde det da? Må ha vært en natt forrige uke en gang...