lørdag 9. oktober 2010

Nytt av gammelt, bukse til frøken

Ute har solen skint i hele dag, jeg har sittet inne og klippet og sydd i gamle olabukser..
Når jeg er forkjøla blir øynene så ømfintlige for lys, da er det greit å sitte på loftet uten så mye sol i øynene.

Aase Marie har slitt hull på alle olabuksene sine og har ønsket seg ny en stund.
Hun er ikke så bortskjemt med nye bukser, for vi er så heldige å arve massevis av klær.
Nå har hun fått en helt ny bukse, sydd av en gammel olabukse, med linning og kant nederst på bena av et gammelt putetrekk..

Dette var så gøy at jeg allerede har sydd en bukse til, av en gammel stripete gardin. Den har ingen turt å prøve ennå, så bilde mangler av den.
En olabukse til er på vei, kanskje til uken blir den ferdig, for i morgen er det søndag og ut på tur!

Jeg klippet størrelse 4 år og la på en kant nederst på bena, Aase Marie er snart 6 år, men tynn som en strek.

Dagen på loftet hjalp på formen, nå er jeg nesten frisk allerede! (krysser fingrene for det)