lørdag 30. oktober 2010

Rød lue

Denne luen har jeg glemt å vise frem, den er ikke min, men Eugen sin. Allerede godt brukt den også.

Litt vrient å ta bilder når gutten ikke vil være hverken modell eller fotograf, men det får stå sin prøve...
Fargene ble litt rare, luen er egentlig frisk og rød, men ettermiddagens lysforhold på denne tiden av året er jo et kapittel for seg selv. Og husfruas hår, DET lever hvertfall sitt eget liv, selv med lue på så må det stikke seg frem og vikle seg over luekanten... :P

Garnet jeg har brukt er Alpakka fra Sandnes. Veldig mykt og godt garn, helt umulig at denne lua kan klø, men den siger litt og jeg tror den etterhvert blir litt slaskete i formen.
Mønsteret fant jeg i den gamle bloggen til Lise, Skaterlue.

Har strikket et smetteskjerf i samme garn også, men det glemte jeg å ta bilde av i farta.