fredag 7. januar 2011

En herlig solrik dag

Pelle-pus rusler rundt i sola, han synes det er koselig å leke med ungene

I dag sov vi lenge, det har nettopp vært skolestart, men ungene hadde fri fra skolen.
Det var nydelig vær og brøytebilen kom endelig for å måke veien vår. Vi har vært innesnødd her i bakken et par dager.

Vi var i butikken og handlet inn for uka og etterpå var ungene ute, lenge. De var ute nesten 3 timer i solen og snøen, var bare inne for å skifte votter innimellom.

Jeg fikk vasket og ryddet her og vinduene ble satt opp og masse deilig luft kom inn.



I ettermiddag inviterte vi bestemor og bestefar på vafler, så alt i alt har det vært en veldig fin dag!

Jeg tittet forresten inn i sikringsskapet i dag, jada, jeg er litt snål, men sånt har jeg litt moro av. I dag snurret skiven veldig sakte, forrige gang jeg tittet for en stund siden snurret den veldig fort. 
Det er deilig med en pause fra kulda et par dager, i morgen er det meldt enten snø eller regn, så får vi se da om vi kanskje mister all snøen..
Eugen er arbeidsgutten vår

Nå skal jeg strikke ferdig den lilla stripete genseren til Aase Marie, ganske sikker på at jeg blir ferdig i kveld.
Men spørs om vi har noen knapper som passer til, så kanskje den ikke blir helt ferdig likevell...

Ha en flott helg alle sammen