tirsdag 4. januar 2011

Godt nytt år!

Nå er hverdagen på plass igjen etter høytiden.
Vi har kost oss mye i jula, selv om vi ikke har vært helt friske. Merkelig så mye basiller det er fortiden, det er knapt en måned siden vi hadde omgangssyken alle sammen.
Uansett, denne gangen er det forkjølelse, forandring fryder :)
Johannes ligger med feber nå, etter og ha holdt seg frisk i jula. I natt har han sovet omtrent 16 timer, bare vært oppe for å drikke.
Selv var jeg oppe før kl 6, bare fordi sengen var full. Der var vi 2 voksne og 3 barn og tilslutt fant jeg ut at jeg like gjerne kunne stå opp...


Nå i disse tider er det mye snakk om nyttårsforsetter, vi får jo liksom en ny start og kan starte på ny frisk og med godt mot.
Vi kaster oss over slanking, trening og all slags dietter med liv og lyst. For en stund, jeg vet hvordan det er, det varer en stund også sklir vi tilbake til sånn det har vært.
Nei, i år har jeg funnet ut at jeg skal være bevisst, uten spesielle mål.
Så blir ikke skuffelsen så stor om jeg ikke er stram i fisken når bikinitiden kommer eller om jeg ikke skulle greie alt det andre fornuftige jeg har fått for meg.


Jeg skal være bevisst altså, på hva jeg putter i munnen, på hva jeg bruker pengene våre på og jeg vil være bevisst på hva dagene går til.
Når det gjelder pengene så blir det veldig spennende, det er jo utrolig hvor mye som spretter ut og inn av kontoen, nå skal vi spare så vi kan kose oss ekstra i sommerferien.
Det går vel bra helt til strømregninga kommer...

Til ettertanke, kan jeg anbefalle en sang, Gabriellas sång (lenke til you tube) fra filmen Så som i himmelen.
Fin film, fin sang.

Ha en flott dag og lykke til med forsettene!