onsdag 30. mars 2011

Vårfriske sokker igjen


Et par sokker til... Strikket bittelitt for store disse også, i håp om at de passer til høsten.
Maskeantallet er det samme som de forrige sokkene, 48 masker. De kan bli ganske vide hvis vi strekker litt.

Strikket i Silja sokkegarn, 60-70 gram, har ikke veid. Det grønne er hvertfall samme nøste som de forrige sokkene og jeg har endel blått igjen på nøstet.

Striper er artig å strikke, lett å holde tellingen og det går fortere enn ensfarget av en eller annen grunn...

Nå blir det enten restesokker, votter eller så har jeg litt lyst til å strikke Marius-tunika til Aase Marie.
Men jeg har bare 3 nøster marineblå Sisu garn her, mulig jeg må spørre i butikken om de kan bytte de tre så jeg kan få 4 nøster i samme innfargingsnummer.

Så kanskje reste-sokker og votter først....