fredag 5. august 2011

Restegarnsribb


Ribbebukse strikket av massevis av restegarn.
Veldig kjekt å få brukt opp små rester!
Og massevis av glade farger, det blir hyggelig når vinteren kommer!


Buksen er hovedsakelig strikket av Silja strømpegarn, men det har lurt seg inn en og annen rest av litt tykkere garn ala Smart.
Helt nederst har jeg valgt en grå, litt tykkere farge, tror det er Mor Aase fra Rema.

Strikket på pinne nr 3,5.

Strikket ovenfra og ned.
La opp 140 masker, strikket buksa høyere bak helt øverst etter raden med hull til strikk.
Bena strikket jeg paralellt så fargene skulle bli mest mulig like på begge ben.
Strikket bena ca 50 cm lange, så det er en liten oppbrett nederst nå til og begynne med.

Og trådfestingen??
Jeg strikket inn endene etterhvert og det var jeg veldig glad for når jeg var ferdig! 

og tilslutt... hele buksa: