lørdag 19. mai 2012

11 spørsmål | utfordring

Rett som det er går det utfordringer og awarder rundt i bloggverdenen og nå har jeg fått en utfordring fra  Anne på landet.

Jeg skal svare på 11 spørsmål, og reglene er sånn:
  • Each tagged person must answer the 11 questions given to them by their "tagger! and post it in their blog.
  • Then, choose 11 new people to tag and link them in your post.
  • Create 11 new questions for the people you tag to answer
  • Go to their page and tell them they've been tagged!
  • Do not tag back to the person who has already tagged you.

  1. Hvorfor begynte du å blogge - og hvor lenge har du holdt på?Jeg begynte å blogge fordi jeg hadde lyst til å prøve noe nytt, litt tidsfordriv og tankeavspredning midt i en travel småbarnsperiode. Dessuten er det kjekt og oppdatere familie og venner som jeg ikke ser hver dag. Også er det hyggelig å treffe andre håndarbeidsinteresserte selv om det bare er via internett.
    Bloggen min ble opprettet i mars 2009, det er tre år siden.
  2. Hva er ditt mest vellykkede strikkeprosjekt gjennom tidene?Oj, jeg husker best de mislykka jeg da :)
    Men jeg er veldig fornøyd med alle de praktiske vottene, sokkene og buksene som jeg har strikket til ungene.
  3. -og det mest mislykkede?Jeg strikket en hel fana jakke en gang, den var fin helt til jeg skulle klippe opp knappestolpene.
    Det ble liksom aldri bra og tilslutt ble hele kastet i søpla. Det er skam og kaste garn, men den gangen hadde jeg den langt opp i halsen!
  4. Hvor henter du inspirasjon?Overalt! Fra blader, tv, internett og andre blogger.
  5. Topp tre blogger på din liste? (alle kategorier!)Det går ikke an å velge, jeg synes alle bloggene jeg følger er så fine!
    Her er de bloggene jeg var innim sist: Strikkelisa, A's almanakk, Lises myke pakker, Barbros lille atelier ojsann, det ble visst fire og jeg kunne fortsatt lista i en evighet
  6. Hvilken bok fra strikkebokhylla blar du helst opp i?Jeg er blar rett som det er opp i Nøtebarn boka
  7. Hvem tyr du til når du står fast på strikke-/heklefronten?Internett! Her får vi svar på det meste. Ellers har jeg ei super svigermor som både hekler og strikker, hun kan det meste.
  8. Favorittverktøyet ditt - også på strikke-/heklefronten?Jeg er helt avhengig av strikkepinner, målebånd og ganske ofte maskemarkører.
  9. Hvilken teknikk liker du best?Jeg er ikke så dreven at jeg kan så mange teknikker, kommer langt med rett og vrang :)
  10. - og hvilken ny teknikk kunne du tenkt deg å lære deg?Akkurat nå holder jeg på å lære meg å strikke fletter. Jeg begynner i det små med et par sokker med fletter på. Det ser ganske fint ut og jeg gleder meg til de er ferdige!
  11. Og siden det snart er sommer - hvor går drømmereisen?Jeg er ikke av typen som vil så langt, men om været vil så er favoritten ved havet og stranden. Aller helst et litt bortgjemt sted uten alt for mange folk. Hvor vi bare kan nyte solen, bølgeskvulp og måkeskrik.
Sånn, det var den enkle delen, nå er det bare å finne ut hvem jeg skal spørre videre, jeg tror jeg starter på toppen av blogglista mi i tilfeldig rekkefølge. Jeg har ikke oversikt over hvem som har vært med før altså og noen ønsker kanskje ikke å delta, det er helt greit!

Lises myke pakker
Judith sin strikkeblogg
Den gode feen
A wee bit knitty
Frk. Snupps blogg
m.i.l.c.h schaum
duBedåre
Monstermønster
Hobbyfruen
Silkesauen
Timotei

Spørsmålene til dere  :)
  1. Strikke, hekle, sy eller alt sammen?
  2. Hvis du fikk et par timer ekstra i døgnet, hva ville du bruke de på?
  3. Hva er din favorittfarge?
  4. Har du et prosjekt liggende bakerst, innerst i skapet som du aldri får gjort ferdig?
  5. Hvilken nettside besøker du oftest for å finne inspirasjon?
  6. -og hvilken besøker du oftest når du trenger hjelp til noe (strikke, hekle, sy eller annet)
  7. Hva står på toppen av ønskelista?
  8. Favorittsang akkurat nå?
  9. Kake eller gjærbakst?
  10. Når du bare må starte et prosjekt, av den typen som skal gå fort og greit, være morsomt og gi litt inspirasjon til deg selv, hva velger du?
  11. Har du hatt en fin dag i dag?

Her ble det mye tekst og lite bilder, lover bilder neste gang!

Ha en flott dag! :)