torsdag 31. mai 2012

Knebukse for den lekne

Johannes har ønsket seg en ballongshorts, det er umulig å oppdrive i butikkene.

I butikkene finner jeg bare trange greier som ikke gir rom for bevegelse og lek.
Jeg har sikkert ikke sett i de riktige butikkene,
men hva gjør vel det når det går fint å lage selv?

Mønsteret er litt fra boken Sikk Sakk av May B. Langhelle og litt fra et annet bukse mønster.

Selv om Johannes ikke er fylt 6 år ennå så bruker han 8 år i klær, derfor måtte jeg legge til litt på lengden.

Stoffet er lin fra Stoff og Stil og skulle egentlig bli putetrekk...

Vanlig strikk nederst ved bena.
Øverst i linningen sydde jeg løpegang til to strikker.
En enkel lomme på siden av det ene benet.
Lomme må til, for småtroll har mye å samle på!


Massevis av plass til å leke i denne og selv om mammaen synes det var guffent ute i dag synes Johannes det var akkurat passe med knebukser.
Disse kommer han nok til å bo i en stund, kanskje jeg må lage flere så vi kan vaske den innimellom...


Tjo, hei hvor det svinges på huska!


Ha en riktig flott dag! :)