fredag 15. juni 2012

Restegarnsvotter


Jeg har ikke digert garnlager på mange kilo, men puffen min er ganske full av ull i forskjellige farger og mengder.
I tillegg fikk jeg en bærepose med rester fra svigermor også, hun trodde kanskje jeg kunne bruke det til noe og det kan jeg jo!



Helt enkle votter, strikket uten noe spesielt mønster.
Økte til tommelkile, for det synes ungene sitter best på hånda.

Garnet er fra svigermorposen, noe av det er Mor Aase garn og noe er Rubin garn.

Veldig kjekt å starte oppfyllingen av votteskuffen, tror det er mye som er for smått ned i der nå.

Dette var ikke store garnsluket akkurat, jeg har massevis igjen, så flere resteprosjekter kommer nok utover sommeren.

De siste dagene har jeg heklet.
Jeg er ikke spesielt kjapp, blir ikke mange rutene på en kveld, det ser ikke ut som at jeg blir kjappere etterhvert heller. Synes jeg har øvd mye gjennom de siste årene.

Men jeg synes det blir så fint, med mange forskjellige farer og rare kombinasjoner jeg kanskje ikke ville brukt ellers.



Det er ikke stort dette teppet mitt ennå, det er ikke sikkert det blir ferdig noen gang heller.

Kanskje blir det ikke teppe i det hele tatt, men om jeg lager noen ruter nå og da så vokser det jo!

Jeg har heklet sammet etterhvert samtidig som jeg heklet den hvite kanten på rutene.
Det finnes mange veiledninger på dette på nettet, både norske og engelske.
Prøv å google litt!

Ha en flott helg!