onsdag 13. juni 2012

Spring Cable Socks


Det er da ikke varmt fortiden at vi ikke trenger sokker, det er deilig med varm ull nedi skoa!
Disse sokkene er til meg selv, de har vært ferdige lenge og har vært i bruk flere ganger.

Oppskriften, Spring Cable Socks er gratis og du finner den på Ravlery.
Noen endringer i mønsteret gjorde jeg ettersom jeg synes 72 masker er litt vel mye å legge opp.
Jeg la opp 64 masker i steden og strikket noen cm vrangbord med 1 rett- 1 vrang øverst.


Tåfellingen jeg bruker vet jeg ikke hva heter, men jeg fordeler maskene likt på pinnene og feller en maske i slutten av hver pinne.

Jeg brukte Arwetta fra 123.knit, ca 75 gram og fargen bringebærsorbet.
Fargen er veldig fin, men kommer ikke godt frem på bildet.

Dette er mitt første prosjekt med fletter.
Mønsteret var enkelt, flettene var ikke vanskelige i det hele tatt.
Jammen skal jeg prøve å lage fletter på noe annet en annen gang også!

Ha en flott dag!