onsdag 26. september 2012

Lappeduk

 
En stabbel stoff fra Tilda har blitt til duk.
Hvertfall fungerer det som duk akkurat nå.
Om jeg hadde hatt tre ganger så mye stoff, ville jeg kanskje sydd meg et vatt-teppe, men nå har jeg brukt alle bitene i pakken og synes i grunn det ble koselig med litt farge på kjøkkenet. 

 
Stoffet er kjøpt på Panduro og bitene var ferdig kuttet og klare til bruk.
Sånt kan man like, det er kjedelig å kutte, men gøy å sy!
 
Duken har ikke fått noen kanter ennå, annet enn den "rå" overlock kanten, mulig den får en kledelig blondekant etterhvert. Jeg liker blonder :)
 
Forresten stoppet overlock-maskinen min i dag, midt i syingen.
Åh, så irriterende! Jeg måtte trå til som handy-woman igjen...
Men jeg fant ut av hva det var og hvor en skrue jeg fant for en stund siden hørte til!
Det var drivreima som hadde hoppet av. Egentlig skulle den vært til service for å fikse sånt,
men jeg tok sjansen og skrudde den opp og hektet på reima igjen.
 
Nå fungerer den fint igjen!
 
 
Det begynner å bli fine høstfarger ute også,
i morgen kommer et innlegg som er grønt her på bloggen :)
 
Vi blogges!