fredag 28. september 2012

Pulsvanter


Når det er for varmt med votter, men for kaldt med ingenting trenger vi pulsvanter.
Super oppfinnelse egentlig!
Hvis man velger en litt knallere og fancy farge enn jeg har gjort kan de jo lyse opp en ellers så grå høstdag.

Dette gikk ganske fort og oppskriften var veldig enkel.
Riller, kast og to rett sammen er alt man trenger å kunne for å strikke disse.

Oppskriften fant jeg i boka Myke masker (Eva Winsent og Paula Hammerskog)
Oppskriften heter Silkepuls (Ravlery-lenke)

Jeg brukte garn fra Pickles, Extra Fine Merino.
Omtrent 40 gram, altså holder det med ett nøste. Pinne nr 3,5.
Nå skal jeg gjøre noe som alltid er litt skummelt, nemlig å klippe i et strikketøy.
Jeg har en genser liggende som er klar for montering...
 
 
Ønsker dere alle en riktig god helg!