tirsdag 9. oktober 2012

Annepålandet Mitts

 
Ungene ville ha pulsvanter og etter et raskt søk fant jeg noen fine inne hos duBedåre og hun hadde funnet de her: Annepålandet Mitts
Jeg ikke fulgt oppskriften til punkt og prikke for ungene her var ikke noe intressert i tommler, så jeg strikket uten, men det kan jo hende de ombestemmer seg når det bare blir kaldt nok. Da kan vi heller plukke opp og strikke tommel senere.
 
Dette var super restegarn-prosjekt. Jeg har fortsatt masse restegarn i "Svigermorposen" jeg fikk tidligere, i tillegg til det jeg har liggende selv.
 
De lilla til Aase Marie veier 39 gram og her la jeg opp 32 masker.
Strikket i Mor Aase garn på pinne nr 3,5.
 
Blå og hvit til Johannes, 43 gram og 36 masker.
Det hvite er Mor Aase og det blå er Rubin.
 
Blå og rød til Eugen, 48 gram og 36 masker.
Strikket i Rubin.
 
Eugen sine passer like godt på min hånd som på hans, nesten litt one size på disse vantene.
Raskt gikk det også!
 
Ha en flott høstdag!