mandag 12. november 2012

Hjertevotter


I helgen strikket jeg nye votter til Aase Marie.
Votter i mykt og deilig garn, i en frisk og glad farge som lyser opp i vintermørket og med hyggelig hjerte mønster.
Morro med et raskt strikkeprosjekt!

Vottene er strikket etter mønster fra
heftet pt-design nr 82
(Ravlery-lenke).
Heftet inneholder Selbuinspirerte votter og sokker i alle størrelser.

Jeg har brukt Pickles Extra Fine Merino til disse vottene og de veier 45 gram i størrelse 6-8 år.
Strikket på pinne nr 3,5.
 




I dag har endelig sola funnet på å vise seg, det føles som en evighet siden sist.
 
Så jeg tok meg selv i nakken og satte i gang med vindusvasken, det er skammelig lenge siden sist.
For det er jo så kjedelig å vaske vinduer,
Hvem har vel lyst å gjøre det oftere enn absolutt nødvendig? Ikke jeg hvertfall!
Det er veldig hyggelig når jobben er gjort og rene gardiner henger oppe.

Orkideen min fikk jeg forresten til bursdagen min av svigermor i juli,
den står fortsatt i full blomst!
Orkideer har pleid å leve kort her hos meg, men denne må være villig!


Ha en fantastisk flott uke!