onsdag 14. november 2012

Lue til ♥ meg

 Helt enkel lue strikket i DROPS ♥ You garn.
Fargen jeg har brukt heter rød og garnet inneholder både alpakka, ull og lin.
 
I dag var den nesten litt varm, for ute er det ikke november-vær, her har vi ca 10 vamegrader.
Men vinteren kommer sikkert og da blir nok denne god å ha på hodet.
 
Jeg synes luen kan minne litt om Cocoon-lua jeg så inne hos Anne på landet. Jeg tror min er litt kortere, men maskeantallet er visst likt.
 
Drops anbefaller pinne 9 til dette garnet, men så tykke pinner har ikke jeg i hus, så jeg strikket på pinne nr 5 og synes det fungerte bra.
 
Luen veier 85 gram og strikkes på en kveld.
Kjekk julegave med andre ord!

 
 


Jeg køpte garnet på Strikkenett.no og der var det superrask levering, kan virkelig anbefalles om du ikke finner det Dropsgarnet du ønsker i din lokal garnbutikk.
 
 
Jeg ønsker deg en flott dag!