torsdag 8. november 2012

Vest størrelse 8 år

... eller skal vi si størrelse 30 år??

Noen ganger går det ikke helt som planlagt, det er ikke rart jeg synes det tok tid å strikke en liten guttevest når den endte opp med å passe en voksen!

Hadde den vært litt lengre så kunne jeg jammen brukt den selv. Den er veldig god og varm og nå tror jeg at jeg må ha en sånn her på ønskelista til meg selv!

En runde i vaskemaskinen gjør nok susen for å få den til å passe en av gutta i huset, om den da ikke ender opp som dukkestørrelse. Det finner vi ut av om et par dager. Vaskemaskinen er nemmelig opptatt med et berg av annet tøy i dag!

Strikket i PT2 garn, på pinne 3,5 og den veier 147 gram.



Jeg tok utgangspunkt i et utgått og gratis mønster jeg fant på Sandnes Garn sine sider.
Her er lenke til heftet jeg fant vesten i (pdf-fil) og her er lenken til siden med flere andre utgåtte hefter.
 
Ha en flott dag!