onsdag 19. desember 2012

Grå votter med fargerike knapper

Mens jeg strikket stripevottene i forrige innlegg, ville jeg prøve noe nytt.

Votter med rillekant over håndleddet med knapper på har jeg aldri prøvd før.

Rillekanten strikket jeg først frem og tilbake, felte av og så plukket jeg opp passe mengde masker langs kanten og strikket votter på vanlig vis med øking til tommel og rund avfelling på toppen.
Tilslutt sydde la jeg rillekantene litt om lodd og sydde fast knappene, ingen knappehull altså -bare juks :)

Garnet jeg har brukt er et nøste Drops Karisma jeg fant i bunnen av puffen med garnnøster.
Jeg brukte akkurat et nøste til et par votter i størrelse 6-8 år på pinne nr 3,5.

Knappene frisker opp de ellers så grå vottene og jeg synes vottene ble riktig så fine!
Denne varianten vil jeg prøve om igjen!