tirsdag 4. desember 2012

Røde votter

Nå har vinterkulda kommet og jeg strikket røde votter til Eugen, i håp om at han kan ta til vettet og ha noe på hendene i kulda.

De ble ferdige i går kveld, men de lå igjen på kjøkkenbordet når han gikk.
Hva er det med gutter, 4.klasse og påkledning??
Det er bare så vidt jeg får på han en strømpebukse under olabuksa.
Nå når gradestokken lå godt under 10 minus tok han vertfall på seg lue, men boblebuksa vil han ikke ha.

Det er bare å vente på lungebetennelse og bronkitt på den gutten der.

Dette er helt enkle votter, uten noen spesiell oppskrift.
La opp 32 masker på pinne 3,5.
Økning til tommel er viktig, blir litt mer bevegelig da.
Vottene er like og kan brukes på både høyre og venstre hånd om hverandre.
Garnet er fra den bæreposen jeg fikk av svigermor med rester og på magebåndet står det Smart fra Sandnes Garn.

Ser ut som en slags tweed-farge, men jeg kan ikke finne den igjen i fargeoversikten på Sandnes Garn sine sider.

Det blir nok flere små prosjekter på meg fremover, det blir liksom ikke noe greie på større plagg.
Strikketøyet vokser smått og tålmodigheten til å få ting ferdig er visst heller dårlig.
Ha en fortsatt fin desemberuke!