fredag 4. januar 2013

Sjokonøtt - sjokonam

Sjokonøtt pålegget jeg testet ut i dag ble godkjent hos Aase Marie.
Da har vi et alternativ til Nugatti som egentlig bare er sukker og ikke gir noe annet en tomme kalorier.

Jeg har i lengre tid fulgt Gry med bloggen Fra jord til bord. Hun er glødende opptatt av mat og jeg har fått mange oppvekkere av å lese bloggen hennes.

Det er spennende å eksprementere på kjøkkenet og i dag testet jeg to av Grys oppskrifter;
Sjokoladepålegget og polarbrødene.
Mine polarbrød hevet litt mye og ble mer som litt flate rundstykker, så vi delte dem i to før vi tok pålegg på.

Jeg sløyfet honning i sjokoladepålegget fordi Aase Marie ikke er noe glad i honning, jeg hadde heller ikke yaconsirup. Så jeg måtte ta i litt mer vått enn oppskriften og søtet bittelitt med sukrinmelis.


Hvertfall en som ble fornøyd etter skolen i dag. Aase Marie er veldig glad i sjokolade - en skikkelig sjokoman.

Jeg smakte jeg også og er god og mett etter flere timer, selv om jeg bare spiste et halvt polarbrød med nøttepålegg :)

Vi fant ut at vi kan trille kuler av pålegget også, det må jo bli det perfekte lørdagsgodt!
Kan duppes i mørk sjokolade eller rulles i hakkede nøtter... huff, nå fikk jeg mange ideer...

Ønsker dere en riktig god helg!