lørdag 19. januar 2013

Ut og gå! + Mariuslue

Åh, så deilig det var å røre på seg litt!
Den vanlige turen opp og ned Festningen.
Vanlig og vanlig Fru Blom, det er ikke så ofte jeg går den, men de gangene jeg "bare" skal gå en tur ender jeg som regel opp med å gå omtrent samme runde.
Det var nokså kaldt, -10 grader, men det jeg ble god og varm mens jeg gikk. Så kulde er ingen unnskyldning!

Jeg måtte knipse et bilde i farta også, bare for å dokumentere at jeg fortsatt strikker... ting tar bare litt tid.


Dette er en Mariuslue, egentlig til Eugen, men det er Aase Marie som bruker den. Disse gutta mine bruker ikke hjemmestrikka klær lengre (hmfr), bortsett fra Johannes som liker strikkavotter.


Garnet er Sisu, rester fra Mariusgenseren jeg strikket til Eugen i høst. (Ravlerylenke)

Strikket på pinne nr 3 og dusken laget jeg med de fine pompom-makersene jeg har fra Clover.

Her er ruta jeg gikk, Endomondo er gøy!

Jeg har gratisversjonen og klarer meg lenge med den. Det er jo gøy å se hvor langt og fort man har gått.



Nå skal jeg lage lørdagsgodt til oss voksne som ikke er på overnattingsbesøk, det blir nok sjokolademousse, for det er raskt og godt! Jeg skal se om jeg kan får skrevet ned oppskrift på den!