fredag 15. februar 2013

Marius sokker til herre


For et par uker siden strikket jeg Marius sokker til ei venninne og hun ønsket seg like til mannen sin.
I går ble Marius sokker størrelse herre overlevert til sin nye eier.

Det er veldig hyggelig at mottakerene blir fornøyd, alltid hyggelig å få bekreftelse på at arbeidet er bra nok.
Betalt for garnet fikk jeg også og enda litt til!

Disse sokkene er strikket i Smart fra Sandnes, på pinne 3,5 og det gikk med to hele nøster marine og litt av hver av hvit og rød.

Egentlig hadde det vært mer enn nok hvit og rød etter de forrige Marius sokkene om jeg ikke hadde strikket votter av restegarnet. Nå sitter jeg igjen med enda flere rester av hvit og rød, så kanskje det blir flere votter.



Oppskriften er fra boken Marius.
Marius boken er i grunn veldig fin å sitte å bla i, med mange bilder og historier og mange oppskrifter!
Synes det er flott med bøker som viser en ny vri på gamle, kjente mønstre og gjerne forteller litt om opprinnelse og de som har strikket.

I dag er alle ungene på skolen, Eugen har vært syk hele uka, men ville gjerne hilse på kameratene sine før ferien.
Vi får håpe det går bra, han så ganske kjekk ut i dag.

Til uka er det vinterferie og da håper jeg at ingen er blitt smittet av basillene, for jeg vil gjerne prøve skiene.
Vi har jo fått ski hele gjengen og de har stått omtrent ubrukt fra de var nye.

Tenk å bo i Norge og omtrent ikke har gått på ski, det sier kanskje mer om været enn om oss egentlig.
For det har neimen ikke vært så mye snø å stå på de siste årene, hvertfall ikke i nærheten her vi bor.
Og har det vært snø har det samtidig vært så kaldt at selv ikke ulla har holdt kulda ute spesielt lenge...
Kanskje vi er litt pysete ute i kulda selv om vi er mye ute og burde være litt herda.

Jaja, om vinteren er som den er så håper vi på flott sommer ikke sant? Og det er den vi ser frem i mot nå!

Ha en riktig god helg!
:)