mandag 4. februar 2013

Marius sokker

Ei dansevenninne har fått med seg at jeg fikk Marius strikkebok til jul og hun lurte på om jeg kunne strikke sokker til henne.

"Det har jeg aldri gjort før, så det kan jeg helt sikkert" tenkte jeg. For sokker med mønster har jeg aldri strikket før.
Garn ble kjøpt inn og pinnene satt i sving og Marius-sokkene er overlevert sin nye eier.

Det var fort gjort å strikke disse sokkene, mønsterdelen er gjort unna på en kveld og mine strikkekvelder er korte, en drøy time omtrent.

Sokkene er strikket i Smart fra Sandnes og det gikk med to nøster blå og litt av hver av rød og hvit. Strikket på pinne 3,5.
Restene har blitt til barnevotter, bilde av de kommer senere for vottene er allerede i bruk og befinner seg i skrivende stund på skolen.

Takk til bror og svigerinne som fant så fin julegave til meg, den falt virkelig i smak og den gleder jammen både meg og flere.
Nå vil nemlig venninnen at jeg skal strikke sokker til mannen hennes også, når jeg får tid og det finner jeg vel tid til snart.

Ha en flott uke alle sammen!

Her hos oss snør det digre filler akkurat nå, så jeg skal ta meg en tur i butikken og kjøpe melk før det blir ufremkommelig her i bakken. Kanskje det snart blir aking igjen -endelig! :)