tirsdag 26. februar 2013

Omslagskjørt



De siste dagene har vi hatt flott vår vær her hos oss.
Det drypper og sildrer over alt om dagen og det gir litt vår-følelse og lengsel etter litt lettere klær.

Så godt det skal bli å bytte ut den tunge jakka, boblebuksa og støvlene med lette klær og sko!

Når vinterferien er over benyttet jeg alene-tiden ved symaskinen og sydde et omslagskjørt til meg selv.

Noe mønster på dette har jeg ikke, men nederst i skapet hadde jeg et omslagskjørt jeg brukte som mal.
Det gamle skjørtet ble i sin tid kjøpt på HM og det har jeg vært så fornøyd med.

Jeg klippet delene sånn på ca og øyemål, sydde sammen og håpet det passet tilslutt.
Det geniale med omslagskjørt er at man bare kan flytte på knappene om magen vokser eller krymper!

Stoffet jeg har brukt er fra Stoff og Stil og skulle egentlig bli sofapute, men jeg synes at et skjørt var mye mer nødvendig!

Dette frister til gjentakelse, kanskje et til lille frøken også!



Friske fine farger som minner om vår og sommer!

Egentlig ville jeg ha skråbånd rundt hele skjørtet, men jeg hadde ikke nok og fikk bare kantet oppe i livet.
Rundt kanten fikk en overlocksøm som jeg brettet inn og sydde fast med en stikling. 


Rosa knapper! Minner meg på at jeg trenger flere, litt store knapper!

Håper solen skinner hos deg også!