torsdag 14. februar 2013

Ribbestrikket lue

For noen uker siden ønsket Johannes seg en ribbestrikket lue med dusk og den skulle være hvit.
Det ønsket måtte jeg kunne innfri, så jeg gikk rett til garnbutikken og spurte etter passende garn og luen ble strikket på et par kvelder.

I garnbutikken ble jeg ble anbefalt å prøve Mitu Alpakka fra Rauma. Det er et deilig mykt garn som jeg ikke har prøvd tidligere.

Luen vier seg ut litt, så neste gang skal jeg legge opp færre masker. Jeg husker ikke lengre hvor mange masker jeg la opp, ikke fulgte jeg noen oppskrift heller.
Om jeg skal strikke en lue til skal jeg telle maskene på lua og legge opp færre masker!

Det gikk med ca to nøster garn og er strikket på pinne 3,5.
Luen har vært i daglig bruk de siste to ukene, så Johannes er fornøyd med lua si han!

Ellers har Eugen vært hjemme fra skolen hele uka. Det er første gangen han har vært syk, bortsett fra den gangen han kasta opp og den gangen han opererte øyet.. Jeg tror han er på bedringens vei nå, så kanskje han blir frisk til vinterferien.
Krysser fingrene for at de andre holder seg friske, basiller har jo en tendens til å spre seg i familien.

Ha en flott dag!