fredag 29. mars 2013

After Eight

 Jeg synes sjokolade med mint er kjempe godt og har alltid likt det!

Nå har jeg prøvd meg på en hjemmelaget versjon av After Eight og måtte lete en stund rundt omkring på nettet for å finne ut hvordan lage mintkremen inni.

Jeg endte med å ta litt herfra og derfra og rørte sammen smør, søtning og peppermyntedråper til jeg synes kremen var god.

Denne kremen er ikke tynn, seig og flytende som den i After Eight, men smaken er god allikevel. 
Dessuten oppbevarer jeg disse i kjøleskapet, så de vil være litt harde uansett.



Jeg brukte silikonformen min og fylte litt smeltet mørk sjokolade først, satte i fryseren noen minutter for å stivne. Deretter la jeg i en klatt av mintkremen i hver og fylte på med sjokolade og lot avkjøle igjen.

Nå er påskeegget mitt fylt med gode og litt sunnere saker,
både After Eight, marsipan og mørk sjokolade med og uten nøtter og noen i de nye formene mine!

God påskehelg!