mandag 4. mars 2013

Calorimetry

Med sola kommer også et ønske om å bruke litt lettere hodeplagg.
Calorimetry er et smart hodeplagg nå på våren og innmari kjekt for de som har hestehale!

Aase Marie er veldig fornøyd med det nye pannebåndet sitt, spesielt fordi det er blått!
Fort går det også, en Harry Potter film tok det å strikke og folk som er raskere på pinnene gjør nok to på samme tiden :)

Jeg brukte noe babygarn jeg fant i kurven og strikket med dobbelt garn på pinne nr 3.
I oppskriften skal man legge om 120 masker, jeg la opp 100.
Calorimetryen veier omtrent 40 gram og lukkes bak med en hvit rose knapp.

Jeg har strikket Calorimetry før, et rosa, et festpyntet i anledning nasjonaldagen og et lilla som er sporløst borte og som ikke er blogget eller dokumentert.

Oppskriften finner du gratis på Ravlery og du kan egentlig bruke hvilket som helst garn, bare du vet sånn omtrent maskeantall du må ha for å få det passe stramt rundt hodet.
Calorimetryen strikkes frem og tilbake og med forkorta rader.
Ribbestrikk er jo ganske tøyelig og det er lurt å strikke det så det er litt stramt i begynnelsen.


Jeg tror jammen jeg vil ha et til meg selv også, for Calorimetry passer for oss med kort hår også!
Skal skrives opp på ønskelisten!

Ellers var vi på tur i går, det var jo søndag!
Bål og grillpølse og en veldig morsom svinghuske som alle ungene hadde mye gøy med...
Det er ikke hver dag jeg får tatt bilde av Eugen som smiler og ler, men jammen knipset jeg et smile bilde av han også i går... :)



Ha en flott mars dag!