onsdag 20. mars 2013

I get knocked down

...but I get up again...


Tulipaner fra mamma, snart avblomstret

Hei igjen!
Nå har det jammen gått en hel uke siden sist,
jeg har rett og slett vært syk.

Basillene ble kastet på meg og nærmest fra en time til en annen forrige tirsdag kveld gikk jeg fra helt frisk til syk.

Fire dager, rett ut med feber og halsvondt før jeg tilslutt oppsøkte en lege, som ga meg penicillin mot akutt halsbetennelse.

Aldri har jeg opplevd at en halsbetennelse kommer så brått og så hardt og aldri har jeg opplevd at penicillin virker så fort!
Jammen har de forsket frem noen flotte medisiner,
allerede etter et døgn på tabletter kunne jeg svelge vann igjen.





Etter flere dager uten noe særlig mat blir man ganske sulten, hvertfall når det nesten ikke går an å drikke heller. Jeg fikk råd om å prøve is. 

Hvem har is i fryseren midt på vinteren da? Ikke jeg hvertfall, men jeg hadde jordbær i fryseren og fløte i kjøleskapet.
Slenge opp i en blender og blande sammen, så har man is på en-to-tre!
Tilbake til sofaen for å nyte godsakene og la mannen ta oppvaska... hehe

En hel uke uten å strikke en eneste maske,
flere dager i febertåke, hvor man fortsatt må følge barn til tannlege, musikkøving og gjøre lekser.
Jeg må innrømme at jeg ikke helt husker hva jeg har gjort, men sønnen hadde ingen hull og leksene ble gjort tilslutt.




Når husmor ligger nede, er det veldig kjekt med små hjelpere i hus.
For selv om man er syk, irriterer rot like mye og man blir hvertfall ikke noe friskere av å gå rundt i et rotehus!

Johannes tro til en av dagene og både tømte og fylte oppvaskmaskinen, ryddet bord og benker, skapte litt orden i skokaoset i gangen og tok en runde med støvsugeren.
Etterpå hentet han ved til mammaen sin, som hakket tenner borti sofaen.

Helt utrolig hva gutten gjør for en 20 kroning :)

Så mens sola skinte fra blå himmel utenfor, lå jeg i sofaen med lukkede øyne, der ute gikk verden sin gang og jeg fløt med.
Når jeg hentet ved selv neste gang oppdaget jeg at krokusen hadde stukket hodet opp av jorden.
Hvor lenge får de stå før rådyrene spiser dem i år mon tro?


Nå har hvertfall jeg fått hodet på plass igjen, selv om jeg stuper i seng samtidig med ungene om kvelden og fortsatt ikke får strikket en eneste maske...

Prosjektet som venter på meg krever nemlig en viss konsentrasjon....

For de som har lest bloggen min en stund, kjenner kanskje igjen fargene på denne lua.
Dette er nok en bestilling på en "Jägermaister" lue.

Jeg håper alle mine lesere er friske og raske!
Ha en fortsatt fin uke!