onsdag 6. mars 2013

Lue med dusk


Enda mer babygarn-restestrikk.
Luer er kjekt å ha, raskt og artig å strikke.
Passer fint til sløve kveldstimer da hjernen allerede har sovnet...

Rett-rett, vrang-vrang, felle av, snurpe sammen og pynte med en dusk.

Jeg valgte å snu hele arbeidet når vrangborden ble lang nok og strikke resten "fra vranga".
Det gjør at brettekanten sitter der den skal  uten å gli ned og rette og vrange masker passer over hverandre når kanten brettes opp tilslutt.

Luen er strikket med dobbel babygarn på pinne 3,5
og den veier 77 gram med dusken.
Jeg la opp 96 masker til denne lua og strikket til jeg synes den var lang nok, men den kunne godt vært litt kortere.

Dusken laget jeg i kontrastfarge, en rest med noe grått jeg fant i kurven - bare for at da synes den bedre!
Dusker begynner å bli populært igjen og da må vi smi mens jernet er varmt! :)

Luen passer både Aase Marie, Johannes, Eugen og meg så vi kan jo slåss om den hvis vi vil.


Smil til deg!
:)