mandag 11. mars 2013

Sjokolade | ukas lørdagsgodt

Hver lørdag lager jeg meg et eller annet godt og stort sett er det et eller annet med sjokoladesmak.
Jeg prøver å unngå alle disse sukkerbombene fra butikken og nå som jeg vet hvor mange tilsetningsstoffer det er i mye som selges har jeg ikke lyst på heller...

Strengt tatt burde jeg jo lage skikkelig sjokolade fra bunnen, men jeg kjøper mørk sjokolade i butikken. Det er hvertfall bedre enn mye annet :)

Er du også glad i sjokolade?
Det er jeg! På lørdag er det lov å unne seg litt sjokolade og den godeste (og sunneste) fikser vi selv!

Jeg laget to forskjellige sjokolader, noen med nøtter og andre uten.

De med nøtter fylte jeg i små konfektformer og de inneholder bare smeltet mørk sjokolade og nøtter.
Peanøttene og cashewnøttene er salte, mens valnøttene er naturelle.

Hjertesjokoladene er laget i sjokoladeformer av silikon og inneholder mørk sjokolade og litt kokosolje. De smelter utrolig fort og kan ikke stå fremme lenge om gangen før de smelter. De må oppbevares i kjøleskapet eller spises fort!


Sjokoladeformer får du tak i på helsekosten eller i butikker med kjøkkenutstyr, som Tilbords eller Jernia.
Men de er ganske så dyre, om du da ikke kjøper på nettet.
Sjekk ut bloggen til Linn, som hadde et innlegg om sjokoladeformer i helga.

Nyt sjokoladen!