tirsdag 14. mai 2013

Det gror i vinduskarmen

Har du kommet i gang med våronna?
Jeg har ingen spesiell vårfølelse ennå, hvertfall ikke hver dag.
Ute er det fortsatt sur trekk og kaldt regn. Enkelte dager er ullundertøyet fortsatt i bruk, hvem skulle tro at det denne uka er 17.mai?

Men i vinduskarmen er det godt og varmt!
I den ene vinduskarmen min er det fullt av melkekartonger, fylt med jord og frø.
Det meste er urter som snart skal plantes ut, andre ting er prøveprosjekter og i dag skal jeg vise frem et av dem.

Fortiden er familien hekta på Spisspaprika, den er sprø og søt, vi bruker den både på brødskiva og i salater.
Forrige uke mens jeg stod å delte opp paprika og fjernet frøene kom jeg til å tenke på at kanskje disse frøene ville spire.

Jeg skjærte over enda en melkekartong, fylte med jord, la i noen frø, vannet, dekket med plast og plasserte i vinduskarmen.

Det tok bare noen dager før små, grønne hoder stakk opp av jorden.

I dag tok jeg ut de tre største spirene og satte i egne potter, de andre får stå litt til i kartongen sin.


Det er jo ikke sikkert at disse vil bære frukter, men det er uansett spennende å få søppel til å gro!

Oppdatering på veksten fortsetter utover våren...

Ha en riktig fin dag!