onsdag 15. mai 2013

Granater til middag

Granater i middagssalaten!

Noen ganger slår vi til og prøver noe nytt, denne gangen ble det granateple.

I følge Bama er Granateple en antioksidantbombe, med 10 ganger mer antioksidanter enn appelsin og 40 ganger mer enn eple! En god grunn til å spise granateple altså!

Jeg drysset noen "granater" på salaten til middag i går og serverte resten i en liten bolle ved siden av.
Granateple var sprøtt, søtt og syrlig på en gang og passer sikkert godt til yoghurt eller i en smoothie også.

Jeg tror ikke granateple falt helt i smak hus ungene, hvertfall ikke i salaten, men om de får prøve litt flere ganger vil de sikkert like den etterhvert.


Jeg googla og lette etter hvordan jeg skulle dele opp denne frukten og så for meg et nedspruta kjøkken før jeg satte i gang, men det var slett ikke vanskelig.
Jeg skjærte av toppen først og skjærte et snitt fra øverst til nederst gjennom skallet og dro fra hverandre med hendene. Da delte frukten seg mellom "lagene" nesten uten søl.
Etterpå vippet jeg bare kjernene ut med fingrene.

Har du prøvd noe nytt i det siste?

Ha en flott onsdag!