torsdag 30. mai 2013

Müsli

Knasende, sprø og søt müsli.
Kjempegod snacks eller som dryss på youghurt!

Denne müslien inneholder masse gode saker som kroppen vår trenger. I nøttene finnes proteiner, enumettet fett, kostfiber og flere vitaminer og mineraler. Les mer om nøtter på Bama.no.

Jeg lagde müslien ut fra hva jeg hadde i skuffen, ta litt av hvert av det du har, så blir den nok en god müsli! Original oppskriften finner du her


Müsli

1 dl mandler
1 dl hasselnøtter
1 dl valnøtter
1 dl solsikkekjerner
gresskarkjerner og macadamianøtter
1 dl linfrø
1/2 dl pinjekjerner
ca 5 tørkede aprikos
litt olje/cocosa
1 dl vann
litt salt og evt litt søtning

Hakk nøttene og del aprikosene i små biter, bland alt i en bolle sammen med olje, vann, en kype salt og søtning.


Stek müslien vad 150 grader til den er gyllen og tørr.
Rør av og til. Det tar ca 10-20 minutter.
Avkjøl og hell over på glass. Oppbevares i kjøleskap.

Jeg tenkte å blande i noen biter hakket, mørk sjokolade, det tror jeg blir innmari snadder :)

Jeg brukte noen dråper hver av Stevia Dark Chocolate og English Toffe som søtning, men du kan bruke hvilken søtning du vil, eller ikke søte i det hele tatt. (Bruk gjerne verdikode VCP512 når du handler på iHerb første gang, da får du 5$ i rabatt)


Ha en knasende flott dag!