onsdag 29. mai 2013

Nødløsning

Noen ganger går ikke ting som planlagt, det gjelder "rasteplass-krakken" vår for eksempel.
Den er blitt malt flere ganger, men sist den ble malt ville ikke malingen tørke og tilslutt løsnet store flak maling av bordplaten.

Skraping, pussing og tørking av fuktig treverk, maling, mer pussing og enda et lag maling ble gjort før 17.mai,
men fortsatt var det et par steder hvor malingen skrukket seg sammen uten å tørke.

Da holdt ikke tålmodigheten lengre og jeg dekket rett og slett hele bordplata med en duk.

Jeg kjøpte en duk på salg, lin/bommulsduk behandlet for å tåle utelivet og stiftet den fast på bordplata.
Duken var mye større enn bordplata, så jeg klippet den til etterhvert og fikk nok duk til flere andre småbord også.



Genialt synes jeg!
Det er jo koselig med litt farger også, det ble lilla duk denne gangen, neste år kan vi velge en annen farge.
Jeg koser meg med ettermiddagsteen ved krakken som da har sol og ser på ungene som leker i gata før jeg går i gang med middagsoppvask og andre praktiske ting.
Ungene har spist kveldsmaten sin ved krakken i sola de siste kveldene og de spiser minst dobbelt så mye når de får sitte ute!

Ha en solrik dag!